Μέσω διαρροών και με δόσεις αρχίσαμε να μαθαίνουμε για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ακολούθησαν κάποιες συναντήσεις Νεοδημοκρατών, αντιδράσεις από το ΠΑΣΟΚ και φτάσαμε σε επίσημες ανακοινώσεις ότι το θέμα υπάρχει και πλέον μπαίνει σε διαδικασία διαβούλευσης.
Έτσι, σύντομα θα βρεθούμε σε νέο καθεστώς εκλογής Δημάρχων που θα εφαρμοστεί στις προσεχείς εκλογές για την Αυτοδιοίκηση, τον Μάιο του 2014.
Από τις διαρροές λοιπόν και τα λίγα επίσημα, αυτά που μέχρι στιγμής προβάλλονται, είναι τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια για Δήμαρχο και Συμβούλους, το ποσοστό 42% για την εκλογή Δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και ρυθμίσεις συμμετοχής στα Δημοτικά και Τοπικά Συμβούλια των υποψηφίων.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια είναι ένα κατ΄αρχήν σωστό βήμα προς την κατεύθυνση επιλογών από τους πολίτες των πιο άξιων, ασχέτως κομματικής προτίμησης ή άλλης δέσμευσης.
Αν όμως δεν δούμε τις τελικές προτάσεις ότι και να πούμε τώρα είναι πρόωρο και παρακινδυνευμένο.
Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει πρόθεση για αλλαγές ουσίας στον ίδιο τον Καλλικράτη, που θα ήταν και το πιο λογικό μετά από την πρώτη εμπειρία εφαρμογής του.
Επίσης, δεν φαίνεται να απασχολεί το Υπουργείο η χωροταξική κατανομή και πιθανές αλλαγές ώστε να εξομαλυνθούν προφανείς στρεβλώσεις όπως και η πενταετής θητεία που δημιουργεί καθεστωτικές παραμέτρους στην άσκηση των καθηκόντων των Αιρετών.
Δεν μιλάμε βέβαια για την ανάγκη ριζικής αλλαγής, αν όχι ανατροπής του Καλλικράτη, αφού οι αστοχίες είναι πλέον πασιφανείς.
Ιδιαίτερα το μοντέλο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροτριτοβάθμιας Αιρετής Αυτοδιοίκησης σε καμιά περίπτωση δεν δικαίωσε τις προσδοκίες του Νομοθέτη του Καλλικράτη.
Εάν ο Καποδίστριας δεν είχε υπονομευθεί και είχε ενισχυθεί οικονομικά, στο σκέλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, θα ήταν απείρως καλύτερο Αυτοδιοικητικό σύστημα.
Οι μεγάλοι χωροταξικά και πληθυσμιακά Δήμοι που δημιουργήθηκαν με τον Καλλικράτη και η αποδυνάμωση, μέχρις εξαφάνισης της λειτουργικής ενότητας του Νομού, που υποτίθεται θα είχαν απεριόριστες χρηματοδοτικές ικανότητες, τελικά έμειναν "έρμαια" στις διαθέσεις του Περιφερειάρχη που διαχειρίζεται σχεδόν όλες τις πηγές χρηματοδότησης.
Στην Αργολίδα, ενώ υπάρχουν ακόμη κάποια έργα παρελθόντων ετών που ολοκληρώνονται από τους Δήμους, η Περιφερειακή Ενότητα, η Περιφέρεια δηλαδή, τα δύο μεγάλα έργα του Νομού, τον Ανάβαλο και τα σκουπίδια, που είναι υπεύθυνη, κάθε άλλο τα έχει προωθήσει.
Δεν μιλάμε για τα μεγαλόπνοα σχέδια σε άλλους τομείς, όπως ο Τουρισμός, που εκτός από διακηρύξεις δεν έχουμε δει κανένα αποτέλεσμα, λέμε για απαραίτητα και έργα ζωής που συνεχίζουν να βολοδέρνουν από την Κρατική στην Αιρετή εξουσία με το χρόνο να περνάει χωρίς πρόοδο.
Έχουμε οκτώ μήνες μπροστά μας μέχρι τις εκλογές, μεγάλο διάστημα και πολλά μπορεί να έχουν συμβεί μέχρι τότε, σε τοπικό αλλά και σε κεντρικό επίπεδο.
Επομένως ας μη βιαζόμαστε, σίγουρα κάποια πράγματα θα αλλάξουν.
Το ποια και γιατί, θα τα δούμε στην ώρα τους.
Prefadoros
Ακολούθησαν κάποιες συναντήσεις Νεοδημοκρατών, αντιδράσεις από το ΠΑΣΟΚ και φτάσαμε σε επίσημες ανακοινώσεις ότι το θέμα υπάρχει και πλέον μπαίνει σε διαδικασία διαβούλευσης.
Έτσι, σύντομα θα βρεθούμε σε νέο καθεστώς εκλογής Δημάρχων που θα εφαρμοστεί στις προσεχείς εκλογές για την Αυτοδιοίκηση, τον Μάιο του 2014.
Από τις διαρροές λοιπόν και τα λίγα επίσημα, αυτά που μέχρι στιγμής προβάλλονται, είναι τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια για Δήμαρχο και Συμβούλους, το ποσοστό 42% για την εκλογή Δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και ρυθμίσεις συμμετοχής στα Δημοτικά και Τοπικά Συμβούλια των υποψηφίων.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια είναι ένα κατ΄αρχήν σωστό βήμα προς την κατεύθυνση επιλογών από τους πολίτες των πιο άξιων, ασχέτως κομματικής προτίμησης ή άλλης δέσμευσης.
Αν όμως δεν δούμε τις τελικές προτάσεις ότι και να πούμε τώρα είναι πρόωρο και παρακινδυνευμένο.
Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει πρόθεση για αλλαγές ουσίας στον ίδιο τον Καλλικράτη, που θα ήταν και το πιο λογικό μετά από την πρώτη εμπειρία εφαρμογής του.
Επίσης, δεν φαίνεται να απασχολεί το Υπουργείο η χωροταξική κατανομή και πιθανές αλλαγές ώστε να εξομαλυνθούν προφανείς στρεβλώσεις όπως και η πενταετής θητεία που δημιουργεί καθεστωτικές παραμέτρους στην άσκηση των καθηκόντων των Αιρετών.
Δεν μιλάμε βέβαια για την ανάγκη ριζικής αλλαγής, αν όχι ανατροπής του Καλλικράτη, αφού οι αστοχίες είναι πλέον πασιφανείς.
Ιδιαίτερα το μοντέλο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροτριτοβάθμιας Αιρετής Αυτοδιοίκησης σε καμιά περίπτωση δεν δικαίωσε τις προσδοκίες του Νομοθέτη του Καλλικράτη.
Εάν ο Καποδίστριας δεν είχε υπονομευθεί και είχε ενισχυθεί οικονομικά, στο σκέλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, θα ήταν απείρως καλύτερο Αυτοδιοικητικό σύστημα.
Οι μεγάλοι χωροταξικά και πληθυσμιακά Δήμοι που δημιουργήθηκαν με τον Καλλικράτη και η αποδυνάμωση, μέχρις εξαφάνισης της λειτουργικής ενότητας του Νομού, που υποτίθεται θα είχαν απεριόριστες χρηματοδοτικές ικανότητες, τελικά έμειναν "έρμαια" στις διαθέσεις του Περιφερειάρχη που διαχειρίζεται σχεδόν όλες τις πηγές χρηματοδότησης.
Στην Αργολίδα, ενώ υπάρχουν ακόμη κάποια έργα παρελθόντων ετών που ολοκληρώνονται από τους Δήμους, η Περιφερειακή Ενότητα, η Περιφέρεια δηλαδή, τα δύο μεγάλα έργα του Νομού, τον Ανάβαλο και τα σκουπίδια, που είναι υπεύθυνη, κάθε άλλο τα έχει προωθήσει.
Δεν μιλάμε για τα μεγαλόπνοα σχέδια σε άλλους τομείς, όπως ο Τουρισμός, που εκτός από διακηρύξεις δεν έχουμε δει κανένα αποτέλεσμα, λέμε για απαραίτητα και έργα ζωής που συνεχίζουν να βολοδέρνουν από την Κρατική στην Αιρετή εξουσία με το χρόνο να περνάει χωρίς πρόοδο.
Έχουμε οκτώ μήνες μπροστά μας μέχρι τις εκλογές, μεγάλο διάστημα και πολλά μπορεί να έχουν συμβεί μέχρι τότε, σε τοπικό αλλά και σε κεντρικό επίπεδο.
Επομένως ας μη βιαζόμαστε, σίγουρα κάποια πράγματα θα αλλάξουν.
Το ποια και γιατί, θα τα δούμε στην ώρα τους.
Prefadoros