Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Εθνική συστράτευση, ένοχοι και δαπάνες

Το δεύτερο σημαντικό για να πειστεί ο λαός και να συστρατευθεί όπως ζήτησε ο Πρωθυπουργός είναι η τιμωρία των υπευθύνων και φυσικά να περιοριστεί η σπατάλη.

Για τιμωρία υπευθύνων δεν βλέπουμε και πολλά να γίνονται οπότε ας πάμε στις εξωφρενικές δαπάνες.

Δεν θα αναφερθώ γενικά γιατί θα χρειαζόταν καμιά βδομάδα να γράφω, περιορίζομαι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι και κοντά μας και την βλέπουμε όλοι και εύκολα.

Με σειρά άρθρων μου για τα Τεχνικά Προγράμματα και τους Προϋπολογισμούς των Δήμων, έδωσα αναλυτικά και με λεπτομέρειες τη σπατάλη που προβλέπεται.

Ας δούμε τι πρέπει να γίνει αν πραγματικά θέλουμε να περιορίσουμε τις δαπάνες.

Κατ΄αρχήν η εξαγγελία για μείωση της δαπάνης για αποζημιώσεις των Αιρετών δεν επαληθεύεται αφού στους Προϋπολογισμούς προβλέπεται αύξηση.

Εντάξει οι Δήμαρχοι να αμείβονται αφού απαγορεύεται να ασκούν και επάγγελμα όμως γιατί πρέπει να παίρνουν προκλητικά ποσά οι Αντιδήμαρχοι και οι Πρόεδροι;

Δεν είναι εθελοντική η προσφορά; αν δεν θέλουν να είναι άμισθοι ας μην ασχοληθούν. Υπάρχουν πολλοί και αξιόλογοι που δέχονται να πάρουν τη θέση τους. Στο κάτω-κάτω δεν δουλεύουν και οχτάωρο, ας πάρουν μια μικρή αμοιβή.

Σύμβουλοι και παρασύμβουλοι γιατί να υπάρχουν και να πληρώνονται; Υπάρχουν δεκάδες αιρετοί και φυσικά οι Υπηρεσίες των Δήμων που διαθέτουν ικανότατο προσωπικό.

Γιατί να προβλέπονται τόσες πολλές απευθείας αναθέσεις σε εξωτερικούς επαγγελματίες και μάλιστα με ποσά που δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν;

Γιατί να υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί κωδικοί για ίδιες ή παρόμοιες δαπάνες και να μην συγκεντρωθούν σε ελάχιστους που θα μπορούν να ελεγχθούν;

Γιατί να μην ξεκινήσουν από μηδενική βάση αντί να αντιγράφουν τους προηγούμενους και κατά κοινή ομολογία όλων να είναι πλασματικοί;

Γιατί να επιτρέπεται η αναθεώρηση και η μεταφορά ποσών από κωδικό σε κωδικό όποτε θέλει ο Δήμαρχος; Να επιτρέπεται μία αναθεώρηση ανά εξάμηνο.

Γιατί να επιτρέπεται η απεριόριστη υπέρβαση προς τα πάνω ή προς τα κάτω του Προϋπολογισμού; Τα νούμερα εσόδων και εξόδων υπολογίζονται τουλάχιστον κατά 90%, επομένως να επιτρέπεται μια μικρή απόκλιση πράγμα που θα αναγκάσει τους συντάκτες να αναγράψουν αυτά που πρέπει και όχι όπως είπε πρόσφατα και Αρχηγός Αξιωματικής Αντιπολίτευσης "εντάξει Προϋπολογισμός είναι". Μα από εκεί ξεκινά το πρόβλημα.

Ας μην πούμε περισσότερα και να δούμε λίγο και την περιβόητη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Καλή η σκέψη και την επικροτήσαμε από την αρχή, όμως όπως εφαρμόζεται πολύ φοβάμαι ότι σε λίγο θα χάσουμε το μπούσουλα.

Εγώ, που θα έχετε διαπιστώσει, ότι ψάχνω καθημερινά τουλάχιστον τις αναρτήσεις Άργους και Ναυπλίου έχω αρχίσει να κλατάρω.

Είναι σχεδόν αδύνατον ο πολίτης να κάτσει και να βρει κάτι που τον ενδιαφέρει.

Και πάμε και στον έλεγχο, που πόσο ουσιαστικός μπορεί να είναι όταν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση βομβαρδίζεται καθημερινά από χιλιάδες αποφάσεις και εντάλματα με τα συνοδευτικά τους έγγραφα;

Πόσοι Υπάλληλοι πρέπει να εργάζονται ασταμάτητα για να φέρουν σε πέρας τέτοιο όγκο δουλειάς; και μάλιστα ελέγχους;

Είναι επομένως αδύνατο να γίνει ουσιαστικός έλεγχος, σκεφτείτε πόση διαδικασία και ώρες χρειάζονται πχ για να πληρωθεί μια ετήσια συνδρομή εφημερίδας σε ένα Δήμο αξίας 70 ευρώ.

Έκδοση απόφασης, έκδοση και υπογραφή δαπάνης, ανάρτηση δυο-τρεις φορές στο διαδίκτυο αποστολή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, επιστροφή και αποστολή στον ελεγκτή του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επιστροφή και κλήση του δικαιούχου για πληρωμή.

Κουράστηκα μόνο για να περιγράψω τη διαδικασία.

Καταλαβαίνετε λοιπόν με αυτά τα λίγα πόσο μπορεί να μειωθούν οι δαπάνες με απλοποίηση των διαδικασιών, ουσιαστικό περιορισμό των αμοιβών και εξορθολογισμό των Προϋπολογισμών.

Το κλειδί επομένως για τη λύση του οικονομικού προβλήματος της χώρας βρίσκεται εδώ, γιατί όσα δάνεια και αν πάρουμε θα πάνε στο βαρέλι δίχως πάτο.

Και όσο ο λαός τα βλέπει αυτά φοβάμαι ότι ακόμα και αν συστρατευθεί δεν θα έχει τα κουράγια να αγωνιστεί, που είναι και το ζητούμενο.