Ξέρω, οι περισσότεροι ούτε που νοιάζονται, ούτε που το έχουν πάρει χαμπάρι, θα το καταλάβουν όταν σε λίγο καιρό, ξαφνικά(;), μείνουν έξω από τα κάγκελα, γίνεται κι΄αυτό στη ζωή, όταν θα πάνε να μπουν και δεν θα τους αφήσουν.
Πως είπατε; Ακόμα κάποιες υπερβολές του Prefadou; Να με συγχωρείτε αλλά εδώ και κοντά τρία χρόνια δεν με έχετε πιάσει να σας πουλάω σανό για φιλέτο, άλλοι σας ταΐζουν κανονικά και τους πιστεύετε.
Να είμαστε εξηγημένοι.
Ο Εργολάβος μπαίνει σε λίγο καιρό και μέσα σε οκτώ μήνες το πολύ, το καλοκαίρι, το Λιμάνι θα έχει κλείσει για πάντα όπως:
"Προβλέπεται επιπλέον να γίνει περίφραξη του λιμένα Ναυπλίου, σύμφωνα με το Σχέδιο Ασφάλειας της Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ), ώστε να υλοποιηθούν τα έργα που καθιστούν το λιμάνι του Ναυπλίου ασφαλές, σύμφωνα με τον κώδικα ISPS.
Σύμφωνα με το ΣΑΛΕ θα κατασκευαστεί κιγκλίδωμα, μπροστά από τμήμα της παραδοσιακής πόλης συνολικού μήκους 230 μέτρων και πλάτους από το όριο του κρηπιδώματος 10-15 μέτρα (Ζώνη Α) και μπροστά από τμήμα της νέας πόλης συνολικού μήκους 390 μέτρων και πλάτους από το όριο του κρηπιδώματος 45 μέτρων (Ζώνη Β), ενώ θα εγκατασταθούν και προηγμένα συστήματα ασφάλειας."
Καταλάβατε; Θα κλείσει με κάγκελα ύψους περίπου δύο μέτρων από την πλευρά της Μπουμπουλίνας, την παλιά παραλία σε μήκος 230 μ. από τη γωνία του "Καραμαλή" μέχρι εκεί που είναι σήμερα το φυλάκιο του Λιμενικού ή αν θέλετε μέχρι το "Βέτο".
Στο άλλο κομμάτι, το βορειοανατολικό, εκεί που βρίσκεται η μεγάλη έκταση και αφήνουμε τα αυτοκίνητα όταν υπάρχει μεγάλος φόρτος, θα κλείσει από τη γωνία του "Καραμαλή" πάλι μέχρι σχεδόν το τέλος του Λιμανιού σε μήκος 390 μέτρων.
Αν δε προχωρήσει και η κατασκευή της Μαρίνας, τότε θα γίνει όλο απροσπέλαστο.
Δεν θα διαφωνήσω για την περίφραξη ενός τμήματος του Λιμανιού, άλλωστε έχω αναφερθεί με σειρά αναρτήσεων πολύ πριν προχωρήσουν οι τωρινές ρυθμίσεις, δείτε εδώ, θα θέσω όμως τον προβληματισμό αν ήταν αναγκαίο να κλείσει η Α Ζώνη, δηλαδή από την πλευρά της Μπουμπουλίνας, της Παλιάς Πόλης.
Φαντάζομαι ότι τα 390 μέτρα μήκος φτάνουν και περισσεύουν για να δέσουν ακόμα και τρία τεράστια Κρουαζιερόπλοια συγχρόνως.
Δεν ξέρω, νομίζω όμως ότι οι ανάγκες αλλά και οι προοπτικές ανάπτυξης, εμπορικές και τουριστικές, θα έπρεπε να έχουν μελετηθεί όλες μαζί σε μια μελέτη με διεθνή διαγωνισμό.
Δηλαδή, Μαρίνα, ISPS, εκβάθυνση, διαμόρφωση, τουριστικός και εμπορικός διαχωρισμός, επιδιορθώσεις, εμφάνιση και κυρίως η χωροταξία όλων αυτών σε σχέση με το Παλιό Ναύπλιο, το Μπούρτζι και την όλη εικόνα και τη γεωγραφία της περιοχής.
Όταν κάνεις επεμβάσεις σε τέτοια μέρη όπως το Λιμάνι του Ναυπλίου, δεν εξετάζεις μόνο τη λειτουργικότητα, δεν φτάνει η οικονομική αξιοποίηση, είσαι υποχρεωμένος να σταθμίσεις, να προβλέψεις και να λάβεις υπ΄όψι σου ότι χαρακτηρίζει αυτή την πόλη που το Λιμάνι της θέλεις να αναπτύξεις, συνολικά και όχι αποσπασματικά μόνο από τεχνικής πλευράς.
Δυστυχώς πληρώνουμε, για μια ακόμη φορά, τα άγχη ανθρώπων χωρίς όραμα και σχέδιο, ανθρώπων που απλά θέλουν να δείξουν έργο με όποιο τίμημα για το αύριο.
Ανθρώπων που στο βωμό της πρόσκαιρης εξουσίας τους, θυσιάζουν τις ευαισθησίες του τόπου που μας φιλοξενεί.
Θα μείνουν στην ιστορία σαν το Δήμαρχο που γκρέμισε τα τείχη του Ναυπλίου και σαν την επταετία που άφησε να φυτρώσουν τα εξαμβλώματα που ασχημίζουν την ομορφιά της πόλης μας.
Τουλάχιστον ας μην κομπάζουν ότι κάνουν κάτι μεγάλο, μέχρι να αποδειχθεί μικρό.
Prefadoros
Υ.Γ. Στην περίπτωση του Ναυπλίου ξεγυμνώνεται και το δήθεν ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη, ο οποίος τον τελευταίο καιρό με αφορμή την ένταξη στο ΕΣΠΑ του Λιμανιού, σε ΣΔΙΤ της Μαρίνας και πάλι στο ΕΣΠΑ του Μπούρτζι από το Υπουργείο Πολιτισμού, σε όλους τους τόνους και με κάθε ευκαιρία μας λέει και ξαναλέει για το Ναύπλιο, ότι θα γίνει κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού της Ανατολικής Μεσογείου. Αν το ήθελε, και κυρίως αν το έβλεπε, δεν θα το θυμόταν τρία χρόνια μετά, από την αρχή θα είχε προκηρύξει διεθνή μελέτη, αφού ενοποιούσε τις υπάρχουσες μελέτες και την εμπειρία, διαθέτοντας μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ που έχει η Περιφέρεια και δεν θα αρκούνταν να εγκρίνει απλά κάποιες μελέτες που αύριο μπορεί να αποδειχθούν προβληματικές και όλα να τιναχτούν στον αέρα. Εδώ θα είμαστε.
Prefadoros
Πως είπατε; Ακόμα κάποιες υπερβολές του Prefadou; Να με συγχωρείτε αλλά εδώ και κοντά τρία χρόνια δεν με έχετε πιάσει να σας πουλάω σανό για φιλέτο, άλλοι σας ταΐζουν κανονικά και τους πιστεύετε.
Να είμαστε εξηγημένοι.
Ο Εργολάβος μπαίνει σε λίγο καιρό και μέσα σε οκτώ μήνες το πολύ, το καλοκαίρι, το Λιμάνι θα έχει κλείσει για πάντα όπως:
"Προβλέπεται επιπλέον να γίνει περίφραξη του λιμένα Ναυπλίου, σύμφωνα με το Σχέδιο Ασφάλειας της Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ), ώστε να υλοποιηθούν τα έργα που καθιστούν το λιμάνι του Ναυπλίου ασφαλές, σύμφωνα με τον κώδικα ISPS.
Σύμφωνα με το ΣΑΛΕ θα κατασκευαστεί κιγκλίδωμα, μπροστά από τμήμα της παραδοσιακής πόλης συνολικού μήκους 230 μέτρων και πλάτους από το όριο του κρηπιδώματος 10-15 μέτρα (Ζώνη Α) και μπροστά από τμήμα της νέας πόλης συνολικού μήκους 390 μέτρων και πλάτους από το όριο του κρηπιδώματος 45 μέτρων (Ζώνη Β), ενώ θα εγκατασταθούν και προηγμένα συστήματα ασφάλειας."
Καταλάβατε; Θα κλείσει με κάγκελα ύψους περίπου δύο μέτρων από την πλευρά της Μπουμπουλίνας, την παλιά παραλία σε μήκος 230 μ. από τη γωνία του "Καραμαλή" μέχρι εκεί που είναι σήμερα το φυλάκιο του Λιμενικού ή αν θέλετε μέχρι το "Βέτο".
Στο άλλο κομμάτι, το βορειοανατολικό, εκεί που βρίσκεται η μεγάλη έκταση και αφήνουμε τα αυτοκίνητα όταν υπάρχει μεγάλος φόρτος, θα κλείσει από τη γωνία του "Καραμαλή" πάλι μέχρι σχεδόν το τέλος του Λιμανιού σε μήκος 390 μέτρων.
Αν δε προχωρήσει και η κατασκευή της Μαρίνας, τότε θα γίνει όλο απροσπέλαστο.
Δεν θα διαφωνήσω για την περίφραξη ενός τμήματος του Λιμανιού, άλλωστε έχω αναφερθεί με σειρά αναρτήσεων πολύ πριν προχωρήσουν οι τωρινές ρυθμίσεις, δείτε εδώ, θα θέσω όμως τον προβληματισμό αν ήταν αναγκαίο να κλείσει η Α Ζώνη, δηλαδή από την πλευρά της Μπουμπουλίνας, της Παλιάς Πόλης.
Φαντάζομαι ότι τα 390 μέτρα μήκος φτάνουν και περισσεύουν για να δέσουν ακόμα και τρία τεράστια Κρουαζιερόπλοια συγχρόνως.
Δεν ξέρω, νομίζω όμως ότι οι ανάγκες αλλά και οι προοπτικές ανάπτυξης, εμπορικές και τουριστικές, θα έπρεπε να έχουν μελετηθεί όλες μαζί σε μια μελέτη με διεθνή διαγωνισμό.
Δηλαδή, Μαρίνα, ISPS, εκβάθυνση, διαμόρφωση, τουριστικός και εμπορικός διαχωρισμός, επιδιορθώσεις, εμφάνιση και κυρίως η χωροταξία όλων αυτών σε σχέση με το Παλιό Ναύπλιο, το Μπούρτζι και την όλη εικόνα και τη γεωγραφία της περιοχής.
Όταν κάνεις επεμβάσεις σε τέτοια μέρη όπως το Λιμάνι του Ναυπλίου, δεν εξετάζεις μόνο τη λειτουργικότητα, δεν φτάνει η οικονομική αξιοποίηση, είσαι υποχρεωμένος να σταθμίσεις, να προβλέψεις και να λάβεις υπ΄όψι σου ότι χαρακτηρίζει αυτή την πόλη που το Λιμάνι της θέλεις να αναπτύξεις, συνολικά και όχι αποσπασματικά μόνο από τεχνικής πλευράς.
Δυστυχώς πληρώνουμε, για μια ακόμη φορά, τα άγχη ανθρώπων χωρίς όραμα και σχέδιο, ανθρώπων που απλά θέλουν να δείξουν έργο με όποιο τίμημα για το αύριο.
Ανθρώπων που στο βωμό της πρόσκαιρης εξουσίας τους, θυσιάζουν τις ευαισθησίες του τόπου που μας φιλοξενεί.
Θα μείνουν στην ιστορία σαν το Δήμαρχο που γκρέμισε τα τείχη του Ναυπλίου και σαν την επταετία που άφησε να φυτρώσουν τα εξαμβλώματα που ασχημίζουν την ομορφιά της πόλης μας.
Τουλάχιστον ας μην κομπάζουν ότι κάνουν κάτι μεγάλο, μέχρι να αποδειχθεί μικρό.
Prefadoros
Υ.Γ. Στην περίπτωση του Ναυπλίου ξεγυμνώνεται και το δήθεν ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη, ο οποίος τον τελευταίο καιρό με αφορμή την ένταξη στο ΕΣΠΑ του Λιμανιού, σε ΣΔΙΤ της Μαρίνας και πάλι στο ΕΣΠΑ του Μπούρτζι από το Υπουργείο Πολιτισμού, σε όλους τους τόνους και με κάθε ευκαιρία μας λέει και ξαναλέει για το Ναύπλιο, ότι θα γίνει κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού της Ανατολικής Μεσογείου. Αν το ήθελε, και κυρίως αν το έβλεπε, δεν θα το θυμόταν τρία χρόνια μετά, από την αρχή θα είχε προκηρύξει διεθνή μελέτη, αφού ενοποιούσε τις υπάρχουσες μελέτες και την εμπειρία, διαθέτοντας μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ που έχει η Περιφέρεια και δεν θα αρκούνταν να εγκρίνει απλά κάποιες μελέτες που αύριο μπορεί να αποδειχθούν προβληματικές και όλα να τιναχτούν στον αέρα. Εδώ θα είμαστε.
Prefadoros
Μήπως να το ξαναδούμε τελικά; Μήπως κάνουμε έγκλημα; Μήπως χρειάζεται καινούργια συνολική μελέτη;