Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

«Σύσταση Δομής Ανάπτυξης, Διαχείρισης και Προβολής Τουριστικού Προϊόντος Αργολίδας»

Βαρύγδουπος τίτλος, αυτό λίγη σημασία έχει φυσικά, αυτό που έχει σημασία είναι η φιλόδοξη προσπάθεια του Επιμελητηρίου Αργολίδας να έχει καλό αποτέλεσμα, για όλους.

Και μόνο σαν προσπάθεια εφαρμογής ενός συνολικού προγράμματος προβολής και παρουσίασης όλων των πλεονεκτημάτων που μπορεί να προκαλέσουν το τουριστικό ενδιαφέρον είναι αρκετό.

Γιατί στην ουσία περί αυτού πρόκειται.

Μια προσπάθεια να προωθήσουμε το τουριστικό μας προϊόν συλλογικά και σε ολοκληρωμένη μορφή, με όλες τις δυνατότητές του.

Οι εμπνευστές και αυτοί που θέλουν να το υλοποιήσουν, το Επιμελητήριο, είναι λογικό και πρακτικό να απευθυνθούν σε επαγγελματίες της προώθησης και προβολής ανάλογων projects.

Η συγκεκριμένη εταιρία, aboutourism, αποτελεί εγγύηση ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του προγράμματος γιατί και την εμπειρία και τα στελέχη διαθέτει.

Έχουμε λοιπόν, και καταρχήν, ένα πολύ θετικό μείγμα για να κάνουμε τη δουλειά μας και να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Όμως, φτάνουν αυτά; η πραγματικότητα και η ζωή μας λένε, όχι.

Και είναι απλό, με ένα καλό managment, αρκετά χρήματα και θέληση δεν είναι εκ των προτέρων σίγουρο ότι θα πετύχουμε υψηλούς στόχους, τουλάχιστον σε διάρκεια που εμείς θέλουμε.

Να ξεκινήσουμε τις παρατηρήσεις με το κόστος, δεν ακούσαμε ποσά και πως θα κατανεμηθεί η εισφορά καθενός που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

Φαντάζομαι δεν μιλούμε για ποσά που μερικές Περιφέρειες δίνουν, 8,5 εκατομμύρια Ευρώ για διαδικτυακή προβολή ή τα 75.000 Ευρώ που δόθηκαν για το απίθανης κακογουστιάς και ασχετοσύνης video της Υπουργού Όλγας Κεφαλογιάννη που βέβαια κατέβηκε πριν ξεκινήσει τη διαφημιστική του, λέμε τώρα, πορεία.

Είναι αυτονόητο, και αυτό πρέπει να προσέξει το Επιμελητήριο, ότι η προβολή όσο και αν φαίνεται σαν συνολική, θα δημιουργήσει αναπόφευκτα τριβές από τη στιγμή που κάποιοι, που θα πληρώνουν κιόλας, θα θεωρήσουν ότι ευνοούνται άλλοι έναντι άλλων.

Ο Τουρισμός είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό προϊόν που δεν μπαίνει εύκολα σε κανόνες και μέτρα.

Ένα και ένα δεν κάνει κατ΄ανάγκη δύο, μπορεί να κάνει και μηδέν ή πολλαπλάσιο, και ζητούμενο, του δύο, δεν είναι Μαθηματικά, Φυσική ή Χημεία.

Δεν είναι σταθερό, είναι εύκολα μεταβαλλόμενο, είναι εποχιακό, ακόμα και στιγμιαίο, επομένως δύσκολα υπάκουο σε κανόνες.

Θυμηθείτε τη ζημιά λόγω των επαναληπτικών εκλογών του Ιουνίου και πως βγήκαν έξω σχεδιασμοί και εκτιμήσεις.

Ακόμα και στα όρια των νέων Δήμων οι διαφορές στις παροχές του τουριστικού προϊόντος μεταξύ περιοχών είναι μεγάλες.

Παράδειγμα, το Ναύπλιο έχει κυρίως εκδρομικό Τουρισμό και τον Τουρισμό που λέμε του "Σαββατοκύριακου", ενώ το Τολό έχει κυρίως παραθεριστικό Τουρισμό.

Δυο χρόνια υπό την ίδια Δημοτική στέγη είδατε κάποια προσπάθεια, από το Δήμο και τους επαγγελματίες, κάποιας κοινής δράσης; κάποιας προσπάθειας αλληλοσυμπλήρωσης και παροχής κοινών υπηρεσιών; έστω κοινής προβολής και προώθησης του Τουριστικού προϊόντος;

Δεν υπάρχει ούτε καν μια επιτροπή ή έστω ένας, ένας άνθρωπος που να έχει την ευθύνη του Τουρισμού, μόνο κάποια ευχολόγια.

Μιλάμε για το Ναύπλιο, το Τολό, την Ασίνη, την Τίρυνθα, τη Μιδέα, την Κάντια, μέρη και τοποθεσίες που από μόνο του το καθένα θα έπρεπε να αποτελεί πηγή πλουτισμού και ευημερίας.

Επίσης, η λειτουργία του Φορέα μπορεί να ατονίσει τις προσπάθειες, κυρίως των Δήμων, για τη δική τους βελτίωση δράσεων για την Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής τους.

Εύκολα θα ακούμε ότι "δεν κάνουμε τίποτα γιατί τα έχει αναλάβει όλα ο Φορέας που πληρώνουμε".

Το ακούσαμε πρόσφατα, πριν καν γίνει ο Φορέας, σαν δικαιολογία για το ότι ο Δήμος Ναυπλιέων δεν πήγε φέτος στη μεγαλύτερη Τουριστική Έκθεση της χώρας μας, τη PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη, μετά από 12ετή παρουσία.

Θα περιμένουμε λοιπόν να δούμε το συνολικό πακέτο να δημοσιοποιείται, κυρίως τα ποσά και τις στοχευμένες δράσεις, για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το τι θα πρέπει να περιμένουμε.

Συμφωνώ απόλυτα με τον ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ, εδώ, ότι αν είναι απλά να πηγαίνουμε σε Εκθέσεις, που πήγαιναν έτσι και αλλιώς οι Τουριστικοί Φορείς μέχρι τώρα, και να φτιάξουμε μια ακόμα ιστοσελίδα για την Αργολίδα δεν πρόκειται να πετύχουμε τίποτα, τουλάχιστον περισσότερο από αυτό που είχαμε μέχρι τώρα.

Μιας και είπα για ιστοσελίδα, οι ιστοσελίδες των Δήμων, το Άργος έχει το ρεκόρ με πέντε-έξι, στοίχησαν δεκάδες χιλιάδες Ευρώ και από αποτέλεσμα καλύτερα να μη μιλάμε.

Όταν ένα blog, σαν του Prefadorou, έχει διπλάσια επισκεψιμότητα από την ιστοσελίδα του Δήμου Ναυπλιέων και δεκαπλάσια από αυτές του Άργους και ο ποιο αδαής καταλαβαίνει ότι μάλλον πετάμε τα λεφτά μας.

Αν δε συγκριθούν με τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες της περιοχής μας, που απευθύνονται και σε περιορισμένο κοινό και όχι σε όλο τον κόσμο όπως των Δήμων, τότε τα νούμερα είναι τραγικά.

Σταματάω εδώ, κατά τη γνώμη μου η προσπάθεια του Επιμελητηρίου θα έπρεπε να περιλάβει μόνο την Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας και από κοινού να συνεχίσουν και να ενισχύσουν την αρκετά πετυχημένη Τουριστική πολιτική των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, να σχεδιάσουν και να προωθήσουν τις απαραίτητες υποδομές, δρόμοι, λιμάνια, συγκοινωνίες, παροχές και διευκολύνσεις στους επισκέπτες, έχουν την πολιτική και οικονομική δύναμη, και βέβαια εκμετάλλευση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και προβολής, όχι όμως σαν τις στατικές ιστοσελίδες με γκρι και μαύρα φόντα, του Ναυπλίου εννοώ.

Σαν νέα προσπάθεια πρέπει να την στηρίξουμε, με προτάσεις και κριτική, αυτό θα κάνει ο Prefadoros.


Οι φίλοι μας οι Τούρκοι, όπως πάντα με σοβαρότητα και πρόγραμμα: