Μόνο από τον τίτλο φαντάζομαι τις αντιδράσεις προς τον Prefadoro. Δεν βαριέστε, πρώτη φορά θα είναι; λοιπόν εξηγούμαι, πριν από λίγο καιρό ο Καμπόσος στο Άργος παρουσίασε την "Μελέτη για την ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου του Άργους", που παρά τις αντιρρήσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες, που άλλωστε διορθώνονται, μοιάζει μια ολοκληρωμένη και στέρεη πρόταση που η υλοποίησή της θα χαράξει το μέλλον του Άργους για πολλές δεκαετίες.
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το σχέδιο του Άργους, το μόνο που θα σημειώσω είναι μια παρατήρηση, και εγώ από καιρό αλλά και πολλοί άλλοι ειδικότεροι, έχουν επισημάνει.
Δεν υπάρχει πόλη παγκόσμια, μικρή ή μεγάλη, που να μην είναι παραθαλάσσια ή να μην έχει ποτάμι ή λίμνη και να έχει αναπτυχθεί.
Με άλλα λόγια, όσα ιστορικά, πολιτιστικά και εμπορικά πλεονεκτήματα να έχει μια πόλη, αν λείπει το υγρό στοιχείο στη δομή της είναι καταδικασμένη σε παρακμή.
Αυτό πιστεύω και το έχω εκφράσει, φαίνεται ότι το διαπίστωσαν και οι μελετητές ή ίσως και ο Δημήτρης Καμπόσος ή όποιος άλλος και με βάση την παρουσία υγρού στοιχείου, που τόσο λείπει από το Άργος, σχεδιάστηκε η ανάπλαση.
Αλαζονεία και υπέρμετρη φιλοδοξία καταμαρτυρούν οι αντίπαλοι, ακόμα και φίλοι, στον Δήμαρχο Άργους-Μυκηνών, όμως στην περίπτωση της ανάπλασης λειτούργησε σαν άνθρωπος που έχει άποψη για την πόλη του αλλά ακούει και αυτούς που πρέπει, τους ειδικούς.
Να πάμε στο Ναύπλιο και τις τελευταίες ενέργειες του Δήμου, πλακοστρώσεις, κίνηση και στάθμευση οχημάτων στην παλιά πόλη και διαμόρφωση του χώρου στο Λιμάνι.
Κατ΄αρχήν να υπενθυμίσω ότι για να ολοκληρωθούν τώρα οι πλακοστρώσεις στα στενά, κάποιοι πριν κοντά δεκαπέντε χρόνια ξεκίνησαν την ιδέα και τις διαδικασίες, το λέω για να αντιληφθούμε ότι, κάτι που τώρα σχεδιάζουμε θα υλοποιηθεί χρόνια μετά και οι συνέπειες θα διαπιστωθούν ακόμα πιο αργά.
Αυτά που συζητούνται και μάλλον φαίνεται να έχουν αποφασιστεί, έχουν κάποια μελέτη σαν βάση; υπάρχουν κάποιες προτάσεις ειδικών ή ανθρώπων που έχουν άμεση σχέση και μπορεί να έχουν άποψη για τη λειτουργικότητα των μέτρων, εκτός των θεσμικών φορέων;
Η αόριστη αναφορά ή και επίκληση παλιών μελετών ή παραδειγμάτων άλλων μεγεθών μάλλον αποπροσανατολίζουν, πολύ απλά λόγω της χρονικής απόστασης και της αλλαγής των δεδομένων.
Από το να αποφασίσει π.χ. ο Δήμαρχος και ο Λιμενάρχης για το αν θα κλείσει οριστικά το "ΠΙ" και τι θα γίνει μετά, όπως και τη χωροταξική ρύθμιση του Λιμανιού, αν και πως πρέπει να κινούνται τα οχήματα στην παλιά πόλη αλλά και παρεμβάσεις και στο Ιστορικό κέντρο αλλά και από την "ενδεκάτη" μέχρι το φάρο, μήπως πρέπει να γίνει μια συνολική μελέτη, σύγχρονη, που να καταγράφει τα δεδομένα του σήμερα και την προοπτική του αύριο;
Μήπως πριν από τους όποιους αυτοσχεδιασμούς των τωρινών αξιωματούχων, που αύριο μπορεί στη θέση τους να είναι άλλοι, θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχέδιο, μια μελέτη, όπως αυτή του Δήμου Άργους-Μυκηνών για την "ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου του Ναυπλίου και των περιοχών που το επηρεάζουν άμεσα";
Ο "αλαζών", "εγωιστής", ο "ξερόλας" Δημήτρης Καμπόσος το τόλμησε, εσείς Δήμαρχε Ναυπλιέων;
Prefadoros
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το σχέδιο του Άργους, το μόνο που θα σημειώσω είναι μια παρατήρηση, και εγώ από καιρό αλλά και πολλοί άλλοι ειδικότεροι, έχουν επισημάνει.
Δεν υπάρχει πόλη παγκόσμια, μικρή ή μεγάλη, που να μην είναι παραθαλάσσια ή να μην έχει ποτάμι ή λίμνη και να έχει αναπτυχθεί.
Με άλλα λόγια, όσα ιστορικά, πολιτιστικά και εμπορικά πλεονεκτήματα να έχει μια πόλη, αν λείπει το υγρό στοιχείο στη δομή της είναι καταδικασμένη σε παρακμή.
Αυτό πιστεύω και το έχω εκφράσει, φαίνεται ότι το διαπίστωσαν και οι μελετητές ή ίσως και ο Δημήτρης Καμπόσος ή όποιος άλλος και με βάση την παρουσία υγρού στοιχείου, που τόσο λείπει από το Άργος, σχεδιάστηκε η ανάπλαση.
Αλαζονεία και υπέρμετρη φιλοδοξία καταμαρτυρούν οι αντίπαλοι, ακόμα και φίλοι, στον Δήμαρχο Άργους-Μυκηνών, όμως στην περίπτωση της ανάπλασης λειτούργησε σαν άνθρωπος που έχει άποψη για την πόλη του αλλά ακούει και αυτούς που πρέπει, τους ειδικούς.
Να πάμε στο Ναύπλιο και τις τελευταίες ενέργειες του Δήμου, πλακοστρώσεις, κίνηση και στάθμευση οχημάτων στην παλιά πόλη και διαμόρφωση του χώρου στο Λιμάνι.
Κατ΄αρχήν να υπενθυμίσω ότι για να ολοκληρωθούν τώρα οι πλακοστρώσεις στα στενά, κάποιοι πριν κοντά δεκαπέντε χρόνια ξεκίνησαν την ιδέα και τις διαδικασίες, το λέω για να αντιληφθούμε ότι, κάτι που τώρα σχεδιάζουμε θα υλοποιηθεί χρόνια μετά και οι συνέπειες θα διαπιστωθούν ακόμα πιο αργά.
Αυτά που συζητούνται και μάλλον φαίνεται να έχουν αποφασιστεί, έχουν κάποια μελέτη σαν βάση; υπάρχουν κάποιες προτάσεις ειδικών ή ανθρώπων που έχουν άμεση σχέση και μπορεί να έχουν άποψη για τη λειτουργικότητα των μέτρων, εκτός των θεσμικών φορέων;
Η αόριστη αναφορά ή και επίκληση παλιών μελετών ή παραδειγμάτων άλλων μεγεθών μάλλον αποπροσανατολίζουν, πολύ απλά λόγω της χρονικής απόστασης και της αλλαγής των δεδομένων.
Από το να αποφασίσει π.χ. ο Δήμαρχος και ο Λιμενάρχης για το αν θα κλείσει οριστικά το "ΠΙ" και τι θα γίνει μετά, όπως και τη χωροταξική ρύθμιση του Λιμανιού, αν και πως πρέπει να κινούνται τα οχήματα στην παλιά πόλη αλλά και παρεμβάσεις και στο Ιστορικό κέντρο αλλά και από την "ενδεκάτη" μέχρι το φάρο, μήπως πρέπει να γίνει μια συνολική μελέτη, σύγχρονη, που να καταγράφει τα δεδομένα του σήμερα και την προοπτική του αύριο;
Μήπως πριν από τους όποιους αυτοσχεδιασμούς των τωρινών αξιωματούχων, που αύριο μπορεί στη θέση τους να είναι άλλοι, θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχέδιο, μια μελέτη, όπως αυτή του Δήμου Άργους-Μυκηνών για την "ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου του Ναυπλίου και των περιοχών που το επηρεάζουν άμεσα";
Ο "αλαζών", "εγωιστής", ο "ξερόλας" Δημήτρης Καμπόσος το τόλμησε, εσείς Δήμαρχε Ναυπλιέων;
Prefadoros