Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Για όσους δεν κατάλαβαν ή κάνουν πως δεν κατάλαβαν, για το σχέδιο ανάπλασης του Ναυπλίου

Θίχτηκαν μερικοί συμπολίτες γιατί τους έφερα παράδειγμα το Άργος, κάποιοι μάλιστα, κάργα αλαζόνες, προσπάθησαν να αποδυναμώσουν τη θέση-πρόταση του Prefadorou λέγοντας ότι υπάρχουν σύγχρονες μελέτες που εφαρμόζονται.

Μάλλον δεν διάβασαν καλά ή δεν κατάλαβαν καλά αυτά που έγραψα.

Επειδή έχω το ελάττωμα να θυμάμαι, ξέρετε πόσες μελέτες και ρυθμίσεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο Άργος; Συγκοινωνιολόγοι, το Πολυτεχνείο, πεζοδρομήσεις, παρκόμετρα, αλλαγές στη ροή οχημάτων εισόδου και εξόδου στην πόλη, ένα σωρό τακτοποιήσεις και το αποτέλεσμα; η ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που να λαμβάνει υπ΄όψιν της όλα τα δεδομένα ώστε να γίνει η πόλη λειτουργική και ανθρώπινη.

Το ίδιο και στο Ναύπλιο, μεμονωμένες αποφάσεις που στηρίζονται σε μελέτες διαφορετικών μελετητών και οι οποίες, συνδυαζόμενες, δεν αποτελούν ένα σύνολο που να παράγει ένα ελκυστικό, συγκροτημένο και δομημένο αποτέλεσμα.

Σαν παράδειγμα, μεγαλώσαμε το πεζοδρόμιο της Μπουμπουλίνας, φτιάξαμε και ποδηλατόδρομο στο Λιμάνι, ε και; ένα ατέλειωτο αλαλούμ, απέτυχε παταγωδώς.

Συνδέθηκε αυτό το έργο με τα υπόλοιπα της πόλης; όχι φυσικά, αποτέλεσμα; ένα άχρηστο έργο που θα πρέπει να ενταχθεί, εκ των υστέρων, σε άλλη λύση.

Να πάμε στην ιδιομορφία της παλιάς πόλης του Ναυπλίου, η είσοδος και η έξοδος γίνονται από την ίδια περιορισμένη κατεύθυνση, μόνο από την ανατολή.

Επίσης, η παλιά πόλη, είναι μικρή για μεγάλο όγκο οχημάτων και μεγάλη για να εξοστρακιστούν όλες οι χρήσεις τους δια παντός.

Ακόμη, έχουμε κατοικία και πλείστες εμπορικές χρήσεις και επομένως θα πρέπει να υπάρξει συγκερασμός των αναγκών τους.

Όλα αυτά χωρίς βλάβη του περιβάλλοντος με τονισμό στις ομορφιές και εξάλειψη των αδυναμιών.

Άλλο παράδειγμα, σύμφωνα με την πλακόστρωση και πεζοδρόμηση από την Αμαλίας μέχρι την παραλία, δεν υπάρχει τρόπος κίνησης των οχημάτων κάθετα σε κανένα σημείο.

Δηλαδή αν κάποιος μπει από τον Καποδίστρια μέσα στην Αμαλίας θα πρέπει να κάνει υποχρεωτικά όλη την Αμαλίας και να βγει στον Άγιο-Νικόλα στην παραλία.

Μπορεί να βγει μόνο από πάνω στην Άγγελου Τερζάκη, η οποία είναι πλακοστρωμένη!

Σε αυτή την απόφαση αντιρρήσεις είχε μόνο ο Ανδρέας ο Βασιλείου.

Ένα τελευταίο για την ώρα, επειδή ακούγεται ότι το "ΠΙ" έκλεισε οριστικά για τα αυτοκίνητα και θα φύγουν από κει και τρενάκια, ποδήλατα, άλογα ώστε ο χώρος να μετατραπεί σε πλατεία ή κάτι τέτοιο.

Θέλετε να συμφωνήσουμε; καμιά αντίρρηση, όμως έχετε σκεφτεί τι ακριβώς θέλετε, πως αυτό συνδέεται και ταιριάζει με τους άλλους χώρους και αν θα πρέπει να δημιουργηθεί σημείο αποβίβασης και επιβίβασης οχημάτων, π.χ. πούλμαν;

Βλέπετε λοιπόν ότι υπάρχουν θέματα που δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά και σύμφωνα με την άποψη που έχει ο καθένας γι΄αυτά.

Ο Prefadoros μίλησε για ένα συνολικό σχέδιο που θα περιλαμβάνει τη διάπλαση και τη λειτουργικότητα από την ενδεκάτη, όλο το Παλιό Ναύπλιο μέχρι τα Πέντε Αδέλφια και τον Ψαρομαχαλά και φυσικά το Λιμάνι μέχρι απέναντι το μώλο.

Οι ιδιομορφίες του Ναυπλίου, ίσως και γι΄αυτό να είναι τόσο μαγευτικό, δεν βρίσκονται σε άλλες πόλεις με ίδια ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία παρόμοια του Ναυπλίου.

Αύριο μάλλον, θα παρουσιάσω φωτογραφίες από πόλεις που δείχνουν την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν σήμερα, κυρίως από την κυκλοφορία και στάθμευση οχημάτων.

Επίσης δείτε και διαβάστε τις πολύ ενδιαφέρουσες αναρτήσεις στο Διαύγεια για την κυκλοφορία των οχημάτων και την πεζοδρόμηση στο Παλιό Ναύπλιο:

«Πλακόστρωση και ανάπλαση στα στενά μεταξύ των οδών Αμαλίας και Μπουμπουλίνας στο παλιό Ναύπλιο»

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΑΜΑΛΙΑΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΝΕΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ

Prefadoros