Τουλάχιστον ως περίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η εξέλιξη της εκβάθυνσης του Λιμανιού στο Ναύπλιο, ας δούμε τα γεγονότα και τα ερωτήματα που γεννιούνται για το πολυδιαφημισμένο έργο.
Στις 8-4-2014 η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ναυπλιέων κηρύσσει έκπτωτο τον ανάδοχο ΑΤΛΑΣ ΑΤΕΒΕ που είχε προσφέρει έκπτωση 8% για το έργο «Εκβάθυνση στο λιμένα Ναυπλίου και υποστήριξη κρηπιδωμάτων» και το αναθέτει στην δεύτερη κατά σειρά μειοδοσίας εταιρεία ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ ΑΤΕ.ΞΕ.Β.Ε. η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 6%.
Απόσπασμα από τα πρακτικά
Στις 17-4-2014 υπογράφεται η Σύμβαση εκτέλεσης του έργου από τον Δήμαρχο Δημήτρη Κωστούρο και τον εκπρόσωπο της ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ ΑΤΕ.ΞΕ.Β.Ε. στο Δημαρχείο Ναυπλίου.
Η Σύμβαση εκτέλεσης έργου ποσού 3.184.335 Ευρώ
Στη Σύμβαση ορίζεται ότι:
"Το έργο θα εκτελεστεί με προθεσμία έξι (6) ημερολογιακούς μήνες από την ημέρα υπογραφής της παρούσας σύμβασης, που είναι και ημέρα εγκατάστασης του αναδόχου.
Με την παρούσα σύμβαση επίσης ορίζονται οι ποινικές ρήτρες που καταπίπτουν υπέρ του κυρίου του έργου, αν ο ανάδοχος υπερβεί, με υπαιτιότητά του τη συνολική προθεσμία κατασκευής του έργου και παρακρατούνται από τον αμέσως επόμενο λογαριασμό του έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Ν3669/08, ως εξής:"
Ακολουθούν τα ποσά της ποινικής ρήτρας.
Σύμφωνα λοιπόν με τις ημερομηνίες υπογραφής, το έργο της εκβάθυνσης θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 17 Οκτωβρίου 2014.
Όμως η ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ δυο βδομάδες μόλις μετά την υπογραφή της Σύμβασης, στις 30-4-2014 ζητά «Παράταση στην προθεσμία περαίωσης του έργου».
Επειδή προφανώς δεν παίρνει απάντηση από το Δήμο, Λιμενικό Ταμείο κλπ, η ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ στις 15-9-2014 επαναφέρει το θέμα με νέα αίτηση «Αναμονή απάντησης επί της από 30.04.2014 αίτησης της εταιρείας μας για παράταση στην προθεσμία περαίωσης του έργου».
Μετά και τη νέα ενόχληση της Εταιρείας συνεδριάζει η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης Σύμβασης Δ.Λ.Τ.Ν. (Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου) Δήμου Ναυπλιέων στις 29-9-2014.
Στις 13 Οκτωβρίου 2014, τέσσερις μέρες πριν λήξει η προθεσμία περαίωσης του έργου, παρεμβαίνει με έγγραφο η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Πελοποννήσου με θέμα : «Διατύπωση γνώμης για την προέγκριση παράτασης του Υποέργου (1) «ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ» της Πράξης MIS (444637) «ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ».
Και το παράλογο (;) δυο μέρες πριν τις 17 Οκτωβρίου 2014, στις 15 Οκτωβρίου, ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος αποφασίζει:
"Την κατεπείγουσα ανάγκη νομικής συνδρομής της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ναυπλιέων προκειμένου να αποφασίσει σχετικά με την χορήγηση ή μη της παράτασης προθεσμίας περαίωσης του εν λόγω έργου, επειδή υπάρχει κίνδυνος ζημίας του Δήμου σε θέμα ζωτικής σημασίας όπως η λήψη απόφασης παράτασης ή μη του ανωτέρω έργου χωρίς την νομική υποστήριξη του θέματος."
Αναθέτει δε σε Δικηγορική Εταιρεία των Αθηνών την υπόθεση, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την λήψη απόφασης για την χορήγηση ή μη της παράτασης προθεσμίας του έργου : «Εκβάθυνση στο λιμένα Ναυπλίου και υποστήριξη κρηπιδωμάτων».
Η απόφαση του Δημάρχου Ναυπλιέων
-- Τα ερωτήματα νομίζω αυτονόητα αφού μάλιστα η ημερομηνία 17 Οκτωβρίου 2014 πέρασε:
1ον Τι μεσολάβησε από την υπογραφή στις 17 Απριλίου 2014 μέσα σε δυο βδομάδες ως τις 30 Απριλίου 2014, ώστε η Εταιρεία να αντιληφθεί ότι δεν προλαβαίνει να τελειώσει το έργο σε έξι μήνες και να ζητήσει παράταση; Μετά την υπογραφή έγινε η διαπίστωση;
2ον Η Εταιρεία Ανάδοχος του έργου μπορεί να έχει λόγους συμφέροντος, ο Δήμος και ο Δήμαρχος γιατί περίμεναν έξι ολόκληρους μήνες για να απαντήσουν ή να πάρουν απόφαση σύμφωνα με τα συμφέροντα του Δήμου, "επειδή υπάρχει κίνδυνος ζημίας του Δήμου σε θέμα ζωτικής σημασίας" όπως λέει ο Δημήτρης Κωστούρος και τρέχουν κατόπιν εορτής; Υπήρχε συγκεκριμένος λόγος και ποιες θα είναι οι συνέπειες;
3ον Στις 17 Οκτωβρίου 2014 έληξε η Σύμβαση, το αν θα δοθεί παράταση και τι θα γίνει με τις ρήτρες θα το δούμε, επί της ουσίας της εκτέλεσης του έργου, σε τι ποσοστό έχει αυτό εκτελεστεί μέχρι τώρα; Πως και πόσο θα πληρωθεί ένα έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί; Τι θα γίνει με το υπόλοιπο ανεκτέλεστο έργο;
Επειδή μιλάμε για ένα χρήσιμο έργο που συνδυάζεται και με το κλείσιμο του Λιμανιού λόγω ISPS και το κυριότερο θα μας κοστίσει 3.184.335 Ευρώ, νομίζω ότι οι απαντήσεις στα ερωτήματα πρέπει να δοθούν άμεσα και η πλήρης ενημέρωση να γίνει το συντομότερο.
Ούτως ή άλλως, αργά ή γρήγορα, θα γίνουν γνωστά όλα όσα αφορούν το θέμα και θα αποδοθούν οι ευθύνες ή τα εύσημα στους πρωταγωνιστές.
Όσο για τη συνέχεια, αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
Prefadoros
Υ.Γ. Αύριο μάλλον και νέα στοιχεία για την υπόθεση.
Στις 8-4-2014 η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ναυπλιέων κηρύσσει έκπτωτο τον ανάδοχο ΑΤΛΑΣ ΑΤΕΒΕ που είχε προσφέρει έκπτωση 8% για το έργο «Εκβάθυνση στο λιμένα Ναυπλίου και υποστήριξη κρηπιδωμάτων» και το αναθέτει στην δεύτερη κατά σειρά μειοδοσίας εταιρεία ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ ΑΤΕ.ΞΕ.Β.Ε. η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 6%.
Απόσπασμα από τα πρακτικά
Στις 17-4-2014 υπογράφεται η Σύμβαση εκτέλεσης του έργου από τον Δήμαρχο Δημήτρη Κωστούρο και τον εκπρόσωπο της ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ ΑΤΕ.ΞΕ.Β.Ε. στο Δημαρχείο Ναυπλίου.
Η Σύμβαση εκτέλεσης έργου ποσού 3.184.335 Ευρώ
Στη Σύμβαση ορίζεται ότι:
"Το έργο θα εκτελεστεί με προθεσμία έξι (6) ημερολογιακούς μήνες από την ημέρα υπογραφής της παρούσας σύμβασης, που είναι και ημέρα εγκατάστασης του αναδόχου.
Με την παρούσα σύμβαση επίσης ορίζονται οι ποινικές ρήτρες που καταπίπτουν υπέρ του κυρίου του έργου, αν ο ανάδοχος υπερβεί, με υπαιτιότητά του τη συνολική προθεσμία κατασκευής του έργου και παρακρατούνται από τον αμέσως επόμενο λογαριασμό του έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Ν3669/08, ως εξής:"
Ακολουθούν τα ποσά της ποινικής ρήτρας.
Σύμφωνα λοιπόν με τις ημερομηνίες υπογραφής, το έργο της εκβάθυνσης θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 17 Οκτωβρίου 2014.
Όμως η ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ δυο βδομάδες μόλις μετά την υπογραφή της Σύμβασης, στις 30-4-2014 ζητά «Παράταση στην προθεσμία περαίωσης του έργου».
Επειδή προφανώς δεν παίρνει απάντηση από το Δήμο, Λιμενικό Ταμείο κλπ, η ΒΑΛΤΕΣΙΝΙΚΟ στις 15-9-2014 επαναφέρει το θέμα με νέα αίτηση «Αναμονή απάντησης επί της από 30.04.2014 αίτησης της εταιρείας μας για παράταση στην προθεσμία περαίωσης του έργου».
Μετά και τη νέα ενόχληση της Εταιρείας συνεδριάζει η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης Σύμβασης Δ.Λ.Τ.Ν. (Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου) Δήμου Ναυπλιέων στις 29-9-2014.
Στις 13 Οκτωβρίου 2014, τέσσερις μέρες πριν λήξει η προθεσμία περαίωσης του έργου, παρεμβαίνει με έγγραφο η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Πελοποννήσου με θέμα : «Διατύπωση γνώμης για την προέγκριση παράτασης του Υποέργου (1) «ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΩΝ» της Πράξης MIS (444637) «ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ».
Και το παράλογο (;) δυο μέρες πριν τις 17 Οκτωβρίου 2014, στις 15 Οκτωβρίου, ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος αποφασίζει:
"Την κατεπείγουσα ανάγκη νομικής συνδρομής της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ναυπλιέων προκειμένου να αποφασίσει σχετικά με την χορήγηση ή μη της παράτασης προθεσμίας περαίωσης του εν λόγω έργου, επειδή υπάρχει κίνδυνος ζημίας του Δήμου σε θέμα ζωτικής σημασίας όπως η λήψη απόφασης παράτασης ή μη του ανωτέρω έργου χωρίς την νομική υποστήριξη του θέματος."
Αναθέτει δε σε Δικηγορική Εταιρεία των Αθηνών την υπόθεση, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την λήψη απόφασης για την χορήγηση ή μη της παράτασης προθεσμίας του έργου : «Εκβάθυνση στο λιμένα Ναυπλίου και υποστήριξη κρηπιδωμάτων».
Η απόφαση του Δημάρχου Ναυπλιέων
-- Τα ερωτήματα νομίζω αυτονόητα αφού μάλιστα η ημερομηνία 17 Οκτωβρίου 2014 πέρασε:
1ον Τι μεσολάβησε από την υπογραφή στις 17 Απριλίου 2014 μέσα σε δυο βδομάδες ως τις 30 Απριλίου 2014, ώστε η Εταιρεία να αντιληφθεί ότι δεν προλαβαίνει να τελειώσει το έργο σε έξι μήνες και να ζητήσει παράταση; Μετά την υπογραφή έγινε η διαπίστωση;
2ον Η Εταιρεία Ανάδοχος του έργου μπορεί να έχει λόγους συμφέροντος, ο Δήμος και ο Δήμαρχος γιατί περίμεναν έξι ολόκληρους μήνες για να απαντήσουν ή να πάρουν απόφαση σύμφωνα με τα συμφέροντα του Δήμου, "επειδή υπάρχει κίνδυνος ζημίας του Δήμου σε θέμα ζωτικής σημασίας" όπως λέει ο Δημήτρης Κωστούρος και τρέχουν κατόπιν εορτής; Υπήρχε συγκεκριμένος λόγος και ποιες θα είναι οι συνέπειες;
3ον Στις 17 Οκτωβρίου 2014 έληξε η Σύμβαση, το αν θα δοθεί παράταση και τι θα γίνει με τις ρήτρες θα το δούμε, επί της ουσίας της εκτέλεσης του έργου, σε τι ποσοστό έχει αυτό εκτελεστεί μέχρι τώρα; Πως και πόσο θα πληρωθεί ένα έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί; Τι θα γίνει με το υπόλοιπο ανεκτέλεστο έργο;
Επειδή μιλάμε για ένα χρήσιμο έργο που συνδυάζεται και με το κλείσιμο του Λιμανιού λόγω ISPS και το κυριότερο θα μας κοστίσει 3.184.335 Ευρώ, νομίζω ότι οι απαντήσεις στα ερωτήματα πρέπει να δοθούν άμεσα και η πλήρης ενημέρωση να γίνει το συντομότερο.
Ούτως ή άλλως, αργά ή γρήγορα, θα γίνουν γνωστά όλα όσα αφορούν το θέμα και θα αποδοθούν οι ευθύνες ή τα εύσημα στους πρωταγωνιστές.
Όσο για τη συνέχεια, αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
Prefadoros
Υ.Γ. Αύριο μάλλον και νέα στοιχεία για την υπόθεση.