Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Παπά-Λευτέρης και η "προικοδότηση απόρων κορασίδων"



Συχώρα με Παπά-Λευτέρη για τη βλασφημία αλλά νομίζω ότι θα έχω την κατανόησή σου στο τέλος της ανάρτησης.

Αφορμή για το σχολιασμό παίρνω από τη νέα μόδα του "Κοινωνικού... κάτι" που φαίνεται ότι κάποιοι θα την κάνουν και ιδεολογία.


Έτσι έγινε και με την πατρίδα και πολύ φοβάμαι ότι το ίδιο φαινόμενο θα έχουμε και με την βοήθεια προς τον πλησίον, ανέξοδα επενδύουν στα αγνά αισθήματα που φυσιολογικά εκδηλώνονται σε περιπτώσεις όπως αυτή που περνά η χώρα μας.

Δύσκολο θέμα, ο Prefadoros έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται να καταπιάνεται με θέματα που έχουν τουλάχιστον δυο πλευρές για να κοιτάξεις.

Κατ΄αρχήν να δηλώσω ότι δεν είμαι κατά της κοινωνικής αλληλεγγύης, για να μην έχουμε παρεξηγήσεις από τους καλοθελητές.

Ο Εθελοντισμός, η ουσιαστική προσφορά σε όποιον έχει ανάγκη, η συμμετοχή σε κάθε ενέργεια που σκοπό έχει τη βοήθεια σε αναξιοπαθούντες αλλά και στην βελτίωση των συνθηκών της ζωής πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει.

Ατομικά ή συλλογικά πιστεύω ότι όσο υπάρχουν άνθρωποι θα συνυπάρχουν και με τα ευγενικά τους αισθήματα, όπως φυσικά με όλα τα άλλα.

Έτσι λοιπόν είτε μυστικά είτε φανερά, ακόμα και με ύποπτα κίνητρα, πάντα υπήρχαν άνθρωποι που στέκονταν αρωγοί στις ανάγκες συνανθρώπων μας.

Δυο τρανταχτά παραδείγματα, πραγματικά άδολης κοινωνικής προσφοράς, είναι τα "Συσσίτια Αγάπης" που οργάνωσε εδώ και κάμποσα χρόνια και με καθαρά εθελοντική προσφορά ο Παπά-Λευτέρης στην Ευαγγελίστρια και, για όσους θυμούνται, το έργο της "Ένωσης Κυριών Ναυπλίου" στην βοήθεια απόρων συμπολιτών μας.

Τα αναφέρω για να δείξω τη διαφορά με τη διαχρονική διάθεση προσφοράς, η φτώχεια και η εξαθλίωση δε γεννήθηκαν χτες, που έχει κίνητρο την χωρίς αντάλλαγμα διάθεση χρόνου και χρήματος με την επιχειρούμενη όψιμη "βιομηχανοποίηση" κοινωνικών δράσεων, έτσι τις βαφτίζουν, Δημάρχων και άλλων αιρετών.

Ξαφνικά λοιπόν ακούσαμε για κοινωνικά Δημοτικά Παντοπωλεία, Ιατρεία, Οδοντιατρεία, Φαρμακεία, Φροντιστήρια, συλλογή ρούχων, φαρμάκων, σχολικών ειδών και ποιος ξέρει τι άλλο θα σκεφτούν.

Λέω εγώ ο κακόπιστος, λεφτά δεν υπάρχουν γιατί τα σπαταλήσαμε και έχουν να "μπουκωθούν" και τόσα στόματα (νόμιμα), δεν το ρίχνουμε στην κοινωνική αλληλεγγύη που δεν κοστίζει τίποτα, άλλοι θα τρέχουν και εμείς θα εισπράξουμε το πολιτικό όφελος.

Ναι ρε Prefadore αλλά πως θα οργανώνονταν τόσες δράσεις; όπως και μέχρι τώρα από αυτούς που πραγματικά ήθελαν να προσφέρουν και όχι να εντυπωσιάσουν.

Εκτός αν πιστεύετε ότι τώρα ξαφνικά δημιουργήθηκαν ανάγκες στη φτωχολογιά, πως πριν ήταν όλα εντάξει και κάποιοι, λίγοι, ήθελαν βοήθεια.

Εκτός και αν πιστεύετε ότι επουλώνοντας προσωρινά και για λίγο τις πληγές που αφήνει η πολιτική των Κυβερνήσεων του αστικού συστήματος απαλλάσσεστε της ευθύνης έστω των επιλογών και της στήριξης που τους παρέχετε.

Πως το λέει ο λαός μας; "παρηγοριά στον άρρωστο", τα αίτια τα ξέρετε, γι΄αυτά πέστε μας τι κάνετε.

Και δίνετε και άλλοθι στο σύστημα και την πολιτική που εξαθλιώνει όλο και περισσότερους ενώ γνωρίζετε ότι από το Σύνταγμα και την ηθική της Δημοκρατικής μας τάξης, το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει στους αδύνατους πολίτες του προστασία, παιδεία, υγεία και δουλειά, δίνετε επιχειρήματα απαλλαγής από αυτές του τις υποχρεώσεις.

Πόσο υποκριτική μοιάζει και η συνεισφορά πλουσίων, που οι ίδιοι και το σύστημα που δημιούργησαν καμώνονται πως βοηθούν αυτούς από τους οποίους προέρχεται ο πλούτος τους!

Ψιλά γράμματα, εντάξει, η δουλειά να γίνεται και όλοι είναι ευχαριστημένοι.

Μη μας μπερδεύεις Prefadore με τις θεωρίες σου, εδώ ο κόσμος πεινάει, υποφέρει, βρίσκει ένα χέρι να του δώσει μια στήριξη.

Ακριβώς, αυτό το χέρι είναι το πρόβλημα, για όσους καταλαβαίνουν.

Είναι το ίδιο χέρι που πριν από πενήντα χρόνια έδινε βιβλιάρια για την "προικοδότηση απόρων κορασίδων" με λεφτά που προέρχονταν από κρατική επιχορήγηση και δωρεές "φιλεύσπλαχνων" συμπατριωτών μας.

Θα έχω αντιδράσεις, ευπρόσδεκτες, άλλωστε θα δούμε σύντομα τα αποτελέσματα.

*** Η φωνή στο video από το εξαιρετικό ιστορικό αρχείο της ΕΡΤ, εδώ:

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=2918&thid=13246