Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Λιμάνι Ναυπλίου, πριν από τα μεγάλα σχέδια ας μπει τάξη

Δεν πάει πολύς καιρός που ακούσαμε για συσκέψεις και ενέργειες που γίνονται για την ανάπτυξη του λιμανιού του Ναυπλίου.

Μαρίνα, εκβάθυνση, Κρουαζιερόπλοια  και ότι άλλο θα δώσει νέα όψη και νέες δυνατότητες σε όλη την περιοχή.

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, που κανείς δεν ξέρει και πόσο θα κρατήσει, κάθε χρονοδιάγραμμα είναι μάλλον απίθανο να τηρηθεί, έτσι και οι υποσχέσεις και τα σχέδια πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν ευχολόγια.


Το Λιμενικό Ταμείο, που πλέον εδώ και μια δεκαετία ανήκει στο Δήμο, δεν έχει να επιδείξει ιδιαίτερη δραστηριότητα στην προώθηση αυτών των θεμάτων, παρά τα λεγόμενα κατά καιρούς.

Από την άλλη είναι ευχής έργο που βρίσκεται σαν Λιμενάρχης ο εξαίρετος Αξιωματικός και πατριώτης μας Σπύρος Μαρίνος που πραγματικά κάνει ότι μπορεί για να διορθώνει ή να μπαλώνει τις ατέλειες που υπάρχουν στο Λιμάνι και από τη θέση του Αντιπροέδρου του Λιμενικού Ταμείου.

Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις όλων όσων ασχολούνται με το λιμάνι και πρώτιστα του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, όμως οι προθέσεις δεν φτάνουν και δεν δίνουν λύσεις.

Το λέω γιατί για να πας στα δύσκολα και προχωρημένα, θα πρέπει να έχεις σαφή εικόνα του τι θέλεις και πως μπορεί να γίνει αυτό, δηλαδή σχέδιο και τελική επιδίωξη.

Όταν εδώ και πολύ καιρό βολοδέρνουμε μπρος-πίσω και βλέπουμε στη διαμόρφωση του χώρου που παρκάρουν τα αυτοκίνητα, μπροστά στην παλιά πόλη, πως θα πάμε στα πιο σύνθετα;

Εξηγούμαι, χωρίς να μεγαλώσει η παραλιακή οδός Μπουμπουλίνας, δημιουργήθηκαν φαρδιά πεζοδρόμια και χαράχτηκε ποδηλατόδρομος.

Με πρώτη ματιά καλώς, όμως υπάρχουν ενστάσεις γιατί δεν μεγάλωσε η Μπουμπουλίνας, μοναδική αρτηρία εξόδου της πόλης, γιατί έγινε τόσο πλατύ το πεζοδρόμιο, τη στιγμή που ελάχιστοι περπατούν εκεί αφού περνούν στο απέναντι πεζοδρόμιο και τι έννοια έχει ένας ποδηλατόδρομος χωρίς σήμανση από το "ΠΙ" μέχρι του "Καραμαλή" αφού δεν συνεχίζεται προς τις δύο κατευθύνσεις και όπου κανένα ποδήλατο δεν έχουμε δει να κυκλοφορεί!

Μπορεί, σύμφωνα με τις μελέτες που λογικά υπάρχουν, έτσι να έπρεπε να γίνουν, εντάξει, όμως η λειτουργικότητα είναι κάτι που δοκιμάζεται καθημερινά και στην πράξη.

Θέλω να ρωτήσω ευθέως, υπάρχει συνολικό σχέδιο του πως ακριβώς θέλουμε, και πρέπει εννοείται, να είναι ο χώρος αυτός; πέρα από τα προσδοκώμενα μεγαλεπήβολα για Μαρίνες και Κρουαζιερόπλοια ή περιμένουμε, με άλλοθι αυτά, να μην τακτοποιήσουμε το Λιμάνι μας ποτέ;

Οι χτεσινές φωτογραφίες που δημοσιεύω δείχνουν για μια ακόμη φορά την προχειρότητα, για να μην πω καμιά βαριά κουβέντα, και την εικόνα που δέχεται ο επισκέπτης και κάθε άλλο μας κολακεύουν.

Θυμάστε προ λίγου καιρού τα πλαστικά κολονάκια που οριοθετούσαν τον ποδηλατόδρομο, εδώ, και τα οποία έπεσαν όλα κάτω, η τωρινή πατέντα είναι ακόμα πιο αστεία.

Υπάρχει κάποια μελέτη γι΄αυτά ή όποιος λέει μια ιδέα εφαρμόζεται;

Επειδή το τουριστικό μέλλον, και για το Ναύπλιο, προοιωνίζεται μάλλον σκοτεινό οι μικρές τακτοποιήσεις και λεπτομέρειες είναι αυτές που ίσως μας δώσουν πλεονέκτημα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα εύκολα αλλά εξ΄ίσου σημαντικά.

Υ.Γ. Ανατέθηκε μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για το λιμάνι σε εξωτερικό μελετητή έναντι αμοιβής 7.500 Ευρώ συν το ΦΠΑ γιατί η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου δεν μπορούσε να την εκπονήσει, εδώ.

Αντιγραφή από τα πρακτικά:

"ο κ. Πρόεδρος λέγει ότι ζητήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ναυπλιέων η σύνταξη της σχετικής μελέτης και η οποία εκδήλωσε αδυναμία σύνταξης"

Κατόπιν αυτού;