Ένας προϋπολογισμός είναι πάντα ενδεικτικός και δεν είναι απαραίτητο (όπως ίσως θα έπρεπε) να εκτελεστεί βάσει αυτών που προβλέπει τόσο για τα έσοδα όσο και για τις δαπάνες.
Εκφράζει όμως σαφέστατα την πολιτική βούληση και τους στόχους της Δημοτικής Αρχής.
Δύο είναι τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Προϋπολογισμό του 2011:
1ον Ότι είναι ένας κρατικοδίαιτος Προϋπολογισμός αφού στηρίζεται σε κρατικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις και ελάχιστα σε έσοδα του Δήμου που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και φόρους, εδώ θα συμφωνήσω με τον κ. Καμπόσο που προεκλογικά μιλούσε για αύξηση των εσόδων, κυρίως μέσω τουρισμού, αλλά ο πρώτος του Προϋπολογισμός κάθε άλλο παρά αναπτυξιακός είναι.
2ον Τα προϋπολογισθέντα έσοδα με τα ανάλογα έξοδα για το 2011 ανέρχονται στα 33.790.849 ευρώ ακριβώς τα διπλάσια από τα βεβαιωθέντα 17.016.058 ευρώ του 2010, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και αν λάβουμε υπ΄όψιν τα μεγέθη του νέου Δήμου πάλι είναι ανέφικτο να εκτελεστεί ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός.
ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ: Δεν θα μπορούσε αυτός ο Προϋπολογισμός, ο πρώτος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και τρία χρόνια μακρυά από τις επόμενες εκλογές να είναι πιο νοικοκυρεμένος με συμμάζεμα των κωδικών και περιορισμό "αλόγιστων" ή μη απαραίτητων δαπανών τουλάχιστον στην παρούσα φάση;
Εξηγούμαι: Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών υπάρχουν σε πολλούς και διαφορετικούς κωδικούς. Δεν θα μπορούσαν να συμπτυχθούν σε ένα ή δύο;
Δεκάδες διαφορετικοί κωδικοί για συντήρηση, προμήθειες ανταλλακτικών και μηχανολογικό εξοπλισμό. Όπως επίσης και για πολλές άλλες δαπάνες.
Τι εμπόδισε το Δήμαρχο να "χτίσει" εξ΄αρχής έναν Προϋπολογισμό πέρα από την ευκολία των Υπηρεσιών να αλλάζουν κάθε χρόνο νούμερα στους κωδικούς αναπαράγοντας τελικά γραφειοκρατικούς και αναποτελεσματικούς Προϋπολογισμούς;
Γι΄αυτό είπα ότι εκφράζει την πολιτική βούληση και τους στόχους, γιατί είναι ο καθρέφτης και το εργαλείο προθέσεων και εδώ ο κ. Καμπόσος δείχνει άτολμος και εγκλωβισμένος στις παλιές νοοτροπίες.
Έχασε, κατά τη γνώμη μου, την πρώτη μεγάλη ευκαιρία.
Ας δούμε και μερικές από τις "αλόγιστες" δαπάνες που προβλέπονται:
-- ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ 20.000 ευρώ.
-- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ 20.000 ευρώ.
Ο Δήμος Άργους-Μυκηνών διαθέτει ήδη δυο πολύ καλές ιστοσελίδες που με προσθήκη μικρών βελτιώσεων πάνω στις υπάρχουσες μπορεί κάλλιστα να έχει εξαιρετικό αποτέλεσμα με ελάχιστο κόστος. Γιατί να δοθούν 40.000 ευρώ;
-- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ-ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΘΗΚΗΣ 22.140 ευρώ.
-- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ 2011-2014 24.600 ευρώ.
-- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ 122.940 ευρώ.
Τώρα τι να πω; 218.880 ευρώ για υπηρεσίες Συμβούλων; Αυτά δεν μπορούν να τα κάνουν οι Υπηρεσίες του Δήμου; Ούτε οι ήδη προσληφθέντες τέσσερις Σύμβουλοι του Δημάρχου;
-- ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ, ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΟΔΩΝ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ, ΑΠΟΞΥΛΩΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ 24.600 ευρώ.
-- ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟΥ 45.000 ευρώ.
-- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΙΚΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ 50.000 ευρώ.
Και αυτά θα επιβαρύνουν τους Δημότες;
Παρότι και ο Δήμος Άργους-Μυκηνών έχει να πληρώσει τοκοχρεολυτικές δόσεις δανείων περίπου 450.000 ευρώ, σε αντίθεση με το Δήμο Ναυπλιέων που ξεπερνούν το 1,1 εκατομμύριο ευρώ, εν τούτοις βρήκε και "Ταμείο" που είχε μέσα 2.970.000 ευρώ.
Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Δημήτρη Καμπόσο, πιστεύω όμως ότι είναι έντιμος και σαν τέτοιος θα πρέπει να αναθεωρήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό τον Προϋπολογισμό γιατί θα παγιδευτεί στη γραφειοκρατική και "μπαλωματική" λογική του όπως και στην πρόκληση των απευθείας αναθέσεων που "προδίδουν" τα επαναλαμβανόμενα ποσά των 12.630 και 24.600 ευρώ.
Όσο για τις μεγαλοστομίες του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ για συμμάζεμα και νοικοκύρεμα και αυστηρούς ελέγχους και... και, μάλλον για κάποιον άλλο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ λέγανε.
Δυο μόνο παραδείγματα: Πέρυσι τα έξοδα παραστάσεως και οι αποζημιώσεις των αιρετών ήταν 227.566 ευρώ και φέτος θα φτάσουν τα 640.000 ευρώ.
Η έγκριση του Προϋπολογισμού που ψηφίστηκε στις 4-4-2011 στο Δημοτικό Συμβούλιο είχε εγκριθεί στις 7-4-2011 από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση όπως ακριβώς είχε ψηφιστεί.
Τέτοια ταχύτητα ποιος να τη φανταζόταν. Μάλλον ούτε τον κοίταξαν.
Γιατί το λέω αυτό; Μα γιατί ακόμα στις 18-4-2011 δεν την έχουν ανεβάσει στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ όπως "αμελλητί" προβλέπει ο Νόμος και μήπως, εξ αυτού του λόγου, ακόμα δεν έχει ισχύ ο Προϋπολογισμός αφού προϋπόθεση εκτέλεσης είναι η προηγούμενη ανάρτηση της απόφασης.
Τι λέω τώρα; Μάλλον τι ψάχνω να βρω;
Ο εγκεκριμένος Προϋπολογισμός του Δήμου Άργους-Μυκηνών:
http://et.diavgeia.gov.gr/f/dimos_argous_mykinon/ada/4%CE%91%CE%93%CE%98%CE%A9%CE%A8%CE%94-%CE%A05
Εκφράζει όμως σαφέστατα την πολιτική βούληση και τους στόχους της Δημοτικής Αρχής.
Δύο είναι τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Προϋπολογισμό του 2011:
1ον Ότι είναι ένας κρατικοδίαιτος Προϋπολογισμός αφού στηρίζεται σε κρατικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις και ελάχιστα σε έσοδα του Δήμου που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και φόρους, εδώ θα συμφωνήσω με τον κ. Καμπόσο που προεκλογικά μιλούσε για αύξηση των εσόδων, κυρίως μέσω τουρισμού, αλλά ο πρώτος του Προϋπολογισμός κάθε άλλο παρά αναπτυξιακός είναι.
2ον Τα προϋπολογισθέντα έσοδα με τα ανάλογα έξοδα για το 2011 ανέρχονται στα 33.790.849 ευρώ ακριβώς τα διπλάσια από τα βεβαιωθέντα 17.016.058 ευρώ του 2010, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και αν λάβουμε υπ΄όψιν τα μεγέθη του νέου Δήμου πάλι είναι ανέφικτο να εκτελεστεί ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός.
ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ: Δεν θα μπορούσε αυτός ο Προϋπολογισμός, ο πρώτος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και τρία χρόνια μακρυά από τις επόμενες εκλογές να είναι πιο νοικοκυρεμένος με συμμάζεμα των κωδικών και περιορισμό "αλόγιστων" ή μη απαραίτητων δαπανών τουλάχιστον στην παρούσα φάση;
Εξηγούμαι: Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών υπάρχουν σε πολλούς και διαφορετικούς κωδικούς. Δεν θα μπορούσαν να συμπτυχθούν σε ένα ή δύο;
Δεκάδες διαφορετικοί κωδικοί για συντήρηση, προμήθειες ανταλλακτικών και μηχανολογικό εξοπλισμό. Όπως επίσης και για πολλές άλλες δαπάνες.
Τι εμπόδισε το Δήμαρχο να "χτίσει" εξ΄αρχής έναν Προϋπολογισμό πέρα από την ευκολία των Υπηρεσιών να αλλάζουν κάθε χρόνο νούμερα στους κωδικούς αναπαράγοντας τελικά γραφειοκρατικούς και αναποτελεσματικούς Προϋπολογισμούς;
Γι΄αυτό είπα ότι εκφράζει την πολιτική βούληση και τους στόχους, γιατί είναι ο καθρέφτης και το εργαλείο προθέσεων και εδώ ο κ. Καμπόσος δείχνει άτολμος και εγκλωβισμένος στις παλιές νοοτροπίες.
Έχασε, κατά τη γνώμη μου, την πρώτη μεγάλη ευκαιρία.
Ας δούμε και μερικές από τις "αλόγιστες" δαπάνες που προβλέπονται:
-- ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ 20.000 ευρώ.
-- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ 20.000 ευρώ.
Ο Δήμος Άργους-Μυκηνών διαθέτει ήδη δυο πολύ καλές ιστοσελίδες που με προσθήκη μικρών βελτιώσεων πάνω στις υπάρχουσες μπορεί κάλλιστα να έχει εξαιρετικό αποτέλεσμα με ελάχιστο κόστος. Γιατί να δοθούν 40.000 ευρώ;
-- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ-ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΘΗΚΗΣ 22.140 ευρώ.
-- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ 2011-2014 24.600 ευρώ.
-- ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ 122.940 ευρώ.
Τώρα τι να πω; 218.880 ευρώ για υπηρεσίες Συμβούλων; Αυτά δεν μπορούν να τα κάνουν οι Υπηρεσίες του Δήμου; Ούτε οι ήδη προσληφθέντες τέσσερις Σύμβουλοι του Δημάρχου;
-- ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ, ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΟΔΩΝ 24.600 ευρώ.
-- ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ, ΑΠΟΞΥΛΩΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ 24.600 ευρώ.
-- ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟΥ 45.000 ευρώ.
-- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΙΚΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ 50.000 ευρώ.
Και αυτά θα επιβαρύνουν τους Δημότες;
Παρότι και ο Δήμος Άργους-Μυκηνών έχει να πληρώσει τοκοχρεολυτικές δόσεις δανείων περίπου 450.000 ευρώ, σε αντίθεση με το Δήμο Ναυπλιέων που ξεπερνούν το 1,1 εκατομμύριο ευρώ, εν τούτοις βρήκε και "Ταμείο" που είχε μέσα 2.970.000 ευρώ.
Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Δημήτρη Καμπόσο, πιστεύω όμως ότι είναι έντιμος και σαν τέτοιος θα πρέπει να αναθεωρήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό τον Προϋπολογισμό γιατί θα παγιδευτεί στη γραφειοκρατική και "μπαλωματική" λογική του όπως και στην πρόκληση των απευθείας αναθέσεων που "προδίδουν" τα επαναλαμβανόμενα ποσά των 12.630 και 24.600 ευρώ.
Όσο για τις μεγαλοστομίες του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ για συμμάζεμα και νοικοκύρεμα και αυστηρούς ελέγχους και... και, μάλλον για κάποιον άλλο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ λέγανε.
Δυο μόνο παραδείγματα: Πέρυσι τα έξοδα παραστάσεως και οι αποζημιώσεις των αιρετών ήταν 227.566 ευρώ και φέτος θα φτάσουν τα 640.000 ευρώ.
Η έγκριση του Προϋπολογισμού που ψηφίστηκε στις 4-4-2011 στο Δημοτικό Συμβούλιο είχε εγκριθεί στις 7-4-2011 από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση όπως ακριβώς είχε ψηφιστεί.
Τέτοια ταχύτητα ποιος να τη φανταζόταν. Μάλλον ούτε τον κοίταξαν.
Γιατί το λέω αυτό; Μα γιατί ακόμα στις 18-4-2011 δεν την έχουν ανεβάσει στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ όπως "αμελλητί" προβλέπει ο Νόμος και μήπως, εξ αυτού του λόγου, ακόμα δεν έχει ισχύ ο Προϋπολογισμός αφού προϋπόθεση εκτέλεσης είναι η προηγούμενη ανάρτηση της απόφασης.
Τι λέω τώρα; Μάλλον τι ψάχνω να βρω;
Ο εγκεκριμένος Προϋπολογισμός του Δήμου Άργους-Μυκηνών:
http://et.diavgeia.gov.gr/f/dimos_argous_mykinon/ada/4%CE%91%CE%93%CE%98%CE%A9%CE%A8%CE%94-%CE%A05