Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Στα χέρια του Δημάρχου Ναυπλιέων 254.929,6 Ευρώ για 44 απευθείας αναθέσεις

Είναι γνωστό το θέμα των απευθείας αναθέσεων και ο Prefadoros το έχει αναδείξει και έχει ασχοληθεί πολλές φορές, (για όσους δεν θυμούνται, εδώ). Μια νόμιμη διαδικασία που βασικά προβλέπει αναθέσεις εργασιών σε έκτακτες περιπτώσεις ή για μικροποσά και υπηρεσίες που έχουν μια συνέχεια για ευκολία και ταχύτητα. Αυτή λοιπόν η διαδικασία έχει εκφυλιστεί και έχει μετατραπεί, από εργαλείο εξυπηρέτησης των αναγκών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε "όπλο" της κάθε Δημοτικής Αρχής που έχει στη διάθεσή της αρκετά εκατομμύρια Ευρώ, κατά τη διάρκεια της θητείας της, για να τα διαθέσει με απευθείας αναθέσεις.

Το αν γίνεται σωστή χρήση μας το λένε οι έλεγχοι και οι ετήσιες εκθέσεις όλων των ελεγκτικών μηχανισμών που στις πρώτες θέσεις διαφθοράς κατατάσσουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι αναθέσεις είναι παράνομες και όλοι οι Αιρετοί κάνουν παρανομίες, αλίμονο, όμως δεν παύει να είναι ένας πειρασμός, όχι για να βάλει υποχρεωτικά κάποιος το χέρι στο μέλι, αλλά για να "εκμεταλλευτεί" την ανάθεση με πολιτική ανταπόδοση.

Φαντάζεται κανείς ότι, ιδιαίτερα τις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε, μια ανάθεση 10, 15, ακόμα και 20.000 Ευρώ σε ένα συμπολίτη επαγγελματία δεν του δημιουργεί ηθική "υποχρέωση" έναντι του Αιρετού που τον θυμήθηκε ή τον προτίμησε;

Πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι επαγγελματίες ξαναπαίρνουν δουλειές και μερικοί είναι μόνιμοι προμηθευτές και έχουν δημιουργήσει καθεστώς.

Τη θέση μου την έχω εκφράσει, ελάχιστα ποσά και μόνο σε πραγματικά έκτακτες περιπτώσεις με απευθείας αναθέσεις.

Όλες οι άλλες δαπάνες ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με διαγωνισμό, φυσικά αδιάβλητο και όχι με προσφορές που "μοιράζουν" τις δουλειές.

Πέρα από αυτό, το Επιμελητήριο διαθέτει κατάλογο με τα μέλη του και ανά κατηγορία και μπορεί να τη διαθέτει στο Δήμο ώστε π.χ κυκλικά να δίνονται οι δουλειές σε όλους.

Αφορμή για την ανάρτηση μου έδωσε μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που δίνει στο Δήμαρχο το δικαίωμα να διαχειριστεί με μιας, χωρίς τις άλλες αναθέσεις για άλλες υποθέσεις, 254.929,6 Ευρώ για 44 απευθείας αναθέσεις και για διάφορους λόγους.

Δεν ξέρουμε πόσες τελικά θα χρησιμοποιήσει ο Δήμαρχος αρκετές από τις οποίες αφορούν ποσά 8, 10, 12 και 15.000 Ευρώ.

Μου έκανε εντύπωση ότι εκτός από τρεις Συμβούλους που απουσίαζαν, δύο δεν ψήφισαν τις αναθέσεις και ΔΩΔΕΚΑ Σύμβουλοι ήταν εκτός αιθούσης την ώρα της ψηφοφορίας και δεν ψήφισαν.

Δηλαδή το θέμα πέρασε με 16 ψήφους από το σύνολο των 33 μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.

"Έγκριση προμηθειών του Δήμου με απευθείας ανάθεση".

Prefadoros

Υ.Γ. Όταν έκλεινα την ανάρτηση είδα δυο θέματα σχετικά με τη διαχείριση του Δημοτικού χρήματος και τη νοοτροπία πολλών Αιρετών, για δείτε:

"Έφαγαν" 10 εκατ. ευρώ

Δημοτικές... ορθοπεταλιές με 3870 ευρώ ανά ποδήλατο από τα λεφτά του «Πράσινου Ταμείου»