Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΔΟΠΠΑΤ Ναυπλίου, ο Μαραθώνιος και οι απευθείας αναθέσεις συνεχίζονται

Πριν από δύο μήνες ο ΔΟΠΠΑΤ αποφάσισε να προχωρήσει στη συνδιοργάνωση εκδήλωσης, με άλλους φορείς και την ονομασία "Μαραθώνιος Ναυπλίου 2014", όπως δηλώνει ο τίτλος πρόκειται για Μαραθώνιο δρόμο και θα διεξαχθεί στις 23 Μαρτίου 2014.

Επειδή συμμετέχει ο ΣΕΓΑΣ και ο Σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Αργολίδας να ελπίσουμε ότι θα πάνε όλα καλά, μιας και μοιάζει για μεγάλη διοργάνωση που θα χρειαστεί εμπειρία και πολύ δουλειά.

Με το που αποφασίστηκε λοιπόν η εκδήλωση, άρχισαν και οι αποφάσεις για τα πρώτα έξοδα.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ένας συνολικός προϋπολογισμός για το πόσο θα είναι το κόστος, η συμμετοχή του ΔΟΠΠΑΤ, του Δήμου Ναυπλιέων.

Αυτό όμως δεν εμπόδισε το Διοικητικό Συμβούλιο και τον Πρόεδρο του ΔΟΠΠΑΤ κ. Χελιώτη να προχωρήσουν στις πρώτες απευθείας αναθέσεις.

Έτσι με το καλημέρα ξεπεράσαμε τα 10.000 Ευρώ για ιστοσελίδα και για προσκλήσεις στα Ελληνικά και Αγγλικά.

Ιστοσελίδα λοιπόν, 6.150 Ευρώ με απευθείας ανάθεση εκτός Ναυπλίου.

Λέγαμε προχθές στην ανάρτηση "ΔΟΠΠΑΤ, Ένας Οργανισμός του Δήμου Ναυπλιέων με πλούσιο ταμείο", για τις απευθείας αναθέσεις που αποτελούν ένα δυνατό όπλο στα χέρια κυρίως του Προέδρου του Οργανισμού, ένα όπλο που φτάνει στα όρια της νομιμότητας πολλές φορές.

Έλαβα το σχόλιο που παραθέτω από το γνωστό "Μαύρο Πρόβατο" τον Νομικό συμπολίτη και έμπειρο στα Δημοτικά:

"Αγαπητέ Πρεφαδόρε
Εκτός από αυτά που ανέφερες, η απόφαση του Δ.Σ. του ΔΟΠΠΑΤ πάσχει και νομικά διότι οι απ΄ευθείας αναθέσεις σε ένα Δήμο επιτρέπεται να γίνονται από την Οικονομική Επιτροπή και όχι από το Δημοτικό Συμβούλιο και κατ΄επέκταση από τον Πρόεδρο του ΔΟΠΠΑΤ και όχι από το Διοικητικό του Συμβούλιο, μόνον σε "εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις" (πρόσεξε την ορολογία "ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ") και όχι όταν οι ανάγκες του νομικού προσώπου είναι "άκρως απαραίτητες", πράγμα το οποίο είναι γνωστό στο ΔΣ από την πρώτη στιγμή. Είναι άλλο να χρειάζεται απαραίτητα το νομικό πρόσωπο μολύβια για να λειτουργήσει και άλλο να υπάρχει εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση να προμηθευθεί μολύβια την επόμενη μέρα."

Πολύ εύστοχα θέτει το θέμα του χαρακτηρισμού ως "εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις" που προβλέπει ο Νόμος για τις απευθείας αναθέσεις και της κατάτμησης συναφών εργασιών και προμηθειών, προσθέτει ο Prefadoros.

Ελεγκτικό Συνέδριο Πράξη 0127 14 Μαΐου 2013

"Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο, ως όργανο διοίκησης των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, έχει γενική αρμοδιότητα και αποφασίζει για κάθε θέμα σχετικό με τις αρμοδιότητες του οικείου Ο.Τ.Α., εκτός από τα θέματα που, βάσει ρητής διάταξης, ανήκουν στην αρμοδιότητα των λοιπών οργάνων του Δήμου. Όσον αφορά ειδικότερα στη διενέργεια δημοτικών προμηθειών με απευθείας ανάθεση κατά παρέκκλιση της διαδικασίας του τακτικού διαγωνισμού, τέτοια αρμοδιότητα ανατίθεται, αφενός με τις παρατιθέμενες ανωτέρω ρυθμίσεις του ν. 3852/2010 στην Οικονομική Επιτροπή όταν συντρέχει εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση, αφετέρου, στο Δήμαρχο όταν η προμήθεια σε ετήσια βάση δεν υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ, με τις προαναφερόμενες διατάξεις του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. -που εξακολουθούν να ισχύουν δεδομένου ότι ούτε ο κανονισμός στο σύνολό του ούτε οι ανωτέρω επιμέρους διατάξεις του έχουν καταργηθεί ρητά ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν καταργηθεί σιωπηρά, διότι δεν έρχονται σε αντίθεση με τις ρυθμίσεις του ν. 3852/2010, αφού σε αυτές ρητά διατυπώνεται ότι εκφεύγουν της αρμοδιότητας του δημοτικού συμβουλίου θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα άλλου δημοτικού οργάνου, στον Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. δε ευθέως παραπέμπει το άρθρο 209 του Δ.Κ.Κ., που κυρώθηκε με το ν. 3463/2006 (βλ. πράξη Κλιμ. VII Τμ. 49/2013)."

Ελεγκτικό Συνέδριο Πράξη 0028 22 & 29 Ιανουαρίου 2013

"Προκειμένου δε να διαπιστωθεί το ποσό στο οποίο ανέρχεται η δαπάνη συγκεκριμένης προμήθειας και, κατ’ επέκταση, η δυνατότητα ανάθεσής της απευθείας, με διαπραγμάτευση, πρόχειρο ή ανοιχτό διαγωνισμό, λαμβάνεται υπόψη η συνολική δαπάνη που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες του δήμου σε αγαθά που, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις θεωρούνται όμοια ή ομοειδή ή που ως εκ της φύσεώς τους, του αντικειμένου τους ή της λειτουργικότητάς τους εντάσσονται σε όμοιες ή παρεμφερείς κατηγορίες αγαθών. Συνεπώς, δεν είναι νόμιμος, ο επιμερισμός της κατά τα ανωτέρω συνολικής ποσότητας όμοιων ή ομοειδών αγαθών σε περισσότερες μικρότερες ποσότητες ή μερικότερες όμοιες ή ομοειδείς κατηγορίες, με σκοπό την απευθείας ανάθεση των μερικότερων αυτών προμηθειών με βάση το ύψος της δαπάνης που προκύπτει από την κατάτμηση της συνολικής ποσότητας, αντί της διενέργειας μιας ενιαίας για τα είδη αυτά προμήθειας, γιατί με τον τρόπο αυτό επιχειρείται, κατά περιγραφή των οικείων διατάξεων, η αποφυγή τήρησης της οριζόμενης από αυτές διαδικασίας του διαγωνισμού (βλ. πράξ. VΙΙ Τμ. 62/2012, 76/2011, πράξ. Κλιμακίου τούτου 34, 64/2012)."

Με βάση τα ανωτέρω, να δούμε δυο πρόσφατες απευθείας αναθέσεις που πάσχουν και παραπέμπουν ευθέως σε κατάτμηση που απαγορεύεται.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
"Αναθέτουµε απευθείας την προµήθεια ηλεκτρολογικού υλικού για την συντήρηση και επισκευή εγκαταστάσεων ηλεκτροφωτισµού ∆.Ε. Ασίνης, στην εταιρεία ... συνολικού ποσού 9.775,79€ (συµπεριλαµβανοµένου του ΦΠΑ) σε βάρος του Κ.Α. 20-6662.003"

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
"Αναθέτουµε απευθείας την προµήθεια ηλεκτρολογικού υλικού για τη ∆.Ε. Ναυπλίου στoν προµηθευτή ... συνολικού ποσού 11.386,44€ (συµπεριλαµβανοµένου του ΦΠΑ) σε βάρος του Κ.Α. 20-6662.004"

Έχω αναφερθεί τόσες φορές στο θέμα και θα συνεχίσω, το θεωρώ ως την κύρια πηγή εκμαυλισμού και παρανομιών εκ μέρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σπατάλης του Δημοτικού χρήματος και στην καλύτερη περίπτωση επηρεασμού για ψηφοθηρία.

Στην έρευνα που έκανα σε διάφορους Δήμου δειγματοληπτικά μέσα από το Διαύγεια, είδα και Δήμους και Δημάρχους και Δημοτικές Επιχειρήσεις που λειτουργούν απόλυτα με το στενό γράμμα του Νόμου περί προμηθειών.

Αυτό μου δίνει το δικαίωμα να υποστηρίζω ότι όλοι οι αιρετοί δεν έχουν τα ίδια κίνητρα στη διαχείριση του Δημοτικού χρήματος.

Γι΄αυτό έχω απευθυνθεί στις αρμόδιες Αρχές και ορισμένα κόμματα και ελπίζω κάποτε να μπει φραγμός στη σπατάλη και την ιδιοτελή χρήση τους υστερήματος των Δημοτών.

Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, καταλαβαίνω ότι για τους περισσότερους μπορεί να είναι ψιλά γράμματα, δεν είναι όμως για όλους.

Για σκεφτείτε το, για Δημοτικό χρήμα πρόκειται, των πολιτών.

Η απόφαση, στην ορθή της επανάληψη μιας και η πρώτη που δημοσιεύτηκε ήταν άλλη, για τη διεξαγωγή του Μαραθωνίου και οι αναρτήσεις στο Διαύγεια των μέχρι τώρα εξόδων.

Περί διεξαγωγής Μαραθωνίου στο Ναύπλιο το έτος 2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ 2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 20000 ΑΝΤΙΤΥΠΑ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙ ΕΝΤΥΠΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ 6000 ΑΝΤΙΤΥΠΑ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 20000 ΑΝΤΙΤΥΠΑ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΛΑΜΗΔΙΟΥ ΑΦΩΝΑ 2013 ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΩΝ

Prefadoros

Υ.Γ. Αύριο για το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων